Hvorfor Mobile SMS/SMS-beskeder?

Hvad er Mobile SMS / Test Messaging?
Mobile tekst Messaging eller kort besked Service (SMS), er som vi alle kender det, evnen til at sende og modtage SMS-beskeder til og fra mobiltelefoner. Teksten kan bestå af ord eller tal eller en kombination af alfanumeriske. SMS blev oprettet som en del af GSM fase 1 standard. Den første korte meddelelse menes at have været sendt i December 1992 fra en personlig Computer (PC) til en mobiltelefon på Vodafone GSM netværk i Det Forenede Kongerige. Hver SMS kan være op til 160 tegn er længden når latinske alfabet anvendes.
Kunde skik og markedets vækst
Der er ingen betvivle succesen af at Short Message Service – markedet i Indien alene har nået over 1 milliard meddelelser trods lidt proaktiv markedsføring af netoperatører og telefon fabrikanter. Centrale marked drivere over de næste to år som adgang til billigere mobil teknologi til masserne vil fortsætte denne vækst.
Mobile beskeder: Hvordan kan din virksomhed gavn?
Enterprise Messaging
Enterprise optagelsen af mobile applikationer er indstillet til fænomenal vækst. I 2005 forudser Gartner, at 65 procent af virksomhederne vil udnytte kraften i trådløse applikationer til effektivt automatisere de eksisterende forretningsprocesser og bruge trådløs forbindelse til en eller flere brugergrupper.
Statistikker viser allerede en betydelig vækst i enterprise messaging, inden for de sidste syv kvartaler.
Hvor kommer enterprise messaging passer ind i din virksomhed
Uanset hvad naturen eller model af din virksomhed er, kan du effektivt udnytte potentialet i Mobile Messaging. Følgende er nogle eksempler på anvendelsesområder, hvor Mobile Messaging udmærker:
1. B2B Messaging
Mobiltelefon opsagt og mobiltelefon stammer fra SMS og MMS via UCP, XML og PHP interface
Fordele: Bruger industri standard protokoller giver nem integration med eksisterende systemer samt en robust og skalerbar model for fremtidige teknologier.
2. B2B kampagner og liste behandling
Permission-baseret Mobil marketing kampagne af forbrugsvarer, reklame-kampagne, kampagner etc.
Fordele: Giver Mobile marketing unparallel fordel af effektivt målrette specifikke publikum niveau.
3. B2B applikationer
Kundespecifikke mobile applikationer der svarer til en forretningsregel og tackle en specifik målgruppe. Eksempel: MIS rapporter til mobile salgsstyrke, kritiske data for mobile tekniske arbejdsstyrke. Mulighederne er ubegrænsede og fleksibiliteten er enorm!
Hvordan man vælger en høj kvalitet og pålidelig service provider for SMS/SMS-beskeder til din enterprise messaging behov?
Den første mulighed, der kommer til ens sind er mobiloperatører. Men selvom de har fuld kontrol over netværksinfrastruktur, de er generelt ikke alt for ivrige efter at service kunde for at opfylde deres messaging behov. De primære årsager til dette er:
 Enterprise messaging indebærer kompleks integration med backend databaseprogrammer
 Mængden af meddelelser er typisk ikke høj (undtagen i store B2C virksomheder)
 Kritikalitet af meddelelseslevering er ekstremt høje
 Erhvervsdrivende i vid udstrækning cross subsidiere ‘voice’ med ‘data’ tjenester.
 Det et særligt netværk er nede, så tjenesten lider.
 Tjenesten har brug for ekstra opmærksomhed i form af yder en høj service
Der er mange uafhængige udbydere af mobile datatjenester fokuserede i domænet af enterprise messaging der giver ende til SMS/SMS-tjeneste. For eksempel, giver ValueFirst () SMS/SMS-tjenester til virksomheder.
Der er flere fordele ved at arbejde med en operatør neutral-udbyder:
 Let og hurtig integration med back-end-program/databaser
 Forbindelser med flere operatører sikre bedre servicekvalitet (dvs. service er fortsat selv om netværket af en specifik operatør mislykkes)
 Enkelt indgangssted til de mobile netværk.
 Ensartet programadgang-ingen dublerede indsats kræves
 Pålidelighed og aktualitet – anerkendte mobile messaging med garanteret levering meddelelsesoplysninger tilgængelige
 Integreret betaling – one-stop-shop for alle fakturering aspekter og
 Sømløse og sikkert messaging-miljø.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *